Pre celiakov je potrebná zdravá voda.

pridané: 28.7.2005 o 22:29 | vytlačiť
Vlastné skúsenosti mi nedovolia, aby som sa s vami nepodelila o osobnú skúsenosť. Moja dcéra má celiakiu už 24 rokov. Veľa dobrých rád sme získali práve z tejto internetovej stranky a preto chcem aj vám poradiť. Najdôležitejšia je pre vás všetkých čistá nezávadná voda, ktorá neobsahuje chlór, baktérie, arzén a iné. Aj napriek tomu, že pijeme minerálku, varíme iba z vody, ktorá tečie z vodovodu (studne) sa prevarením sa baktérie neodstránia. Od mája toho roku moja dcéra pije a varím jej iba z vody čistej. Úplne jej prestali hnačky a kŕče. Ak by ste mali záujem o bližšie informácie napíšte na: k.z@centrum.sk S podravom a s prianim zdravia mama celiatičky.

Hodnotenie:
1 2 3 4 5 0
Pridal: Anonymous

Diskusia k magazinu (15)

  • napísal:
    používateľ:
    Systém
    pridané:
    13:34 29.7.2005

    Prezradíte nám, aká je to tá "čistá" voda? prevarená nestačí? hmm, dosť som zvedavá a určite nie som sama...

  • napísal:
    používateľ:
    Systém
    pridané:
    13:44 29.7.2005

    Tento príspevok na mňa nepôsobil tak, že chcete celiatikom pomôcť, ale že chcete na nich nejakým spôsobom zarobiť. Inak by asi nebol problém priamo napísať o akú vodu ide. Predpokladám, že to bude nejaká "čistá voda" za 100,- Sk za fľašu. Mám pocit, že zase chce niekto zarábať na chorých, ktorí už aj tak majú stravu neprimerane drahú. Ak sa mýlim, tak sa Vám ospravedlňujem.

  • napísal:
    používateľ:
    Systém
    pridané:
    15:41 29.7.2005

    Ak má dcéra celiakiu už 24 rokov a dodržuje diétu,ako to,že má stále hnačky a bolesti brucha?? Ani mňa ste "čistou vodou" nepresvedčili.Ak nám chcete pomôcť,ako píšete,prečo to nezverejníte na tejto stránke??

  • napísal:
    používateľ:
    Systém
    pridané:
    19:35 29.7.2005

    Predpokladám, že myslíte asi "čističku" vody, resp. nejakú filtráciu. Nie? Mám kamarátku, ktorá ju kúpila a viem, že hovorila, že im robili rozbor vody a zistili množstvo škodlivýn v nej. Preto si ju kúpila. Alebo sa mýlim? Je to tiež dosť veľká finančná položka. Ale jeden fakt je, že si to veľmi pochvaľuje. Vodu ktorú naberá z vodovodu, "preháňa" cez danú čističku a pijú už filtrovanú vodu. Myslím, že niečo hovorila, že dokonca ako odpadovú vodu im to zberá, do druhého sifónu (nádržky) na WC. Myslíte teda niečo takéto? Silvia_deti

  • napísal:
    používateľ:
    Systém
    pridané:
    22:28 29.7.2005

    Silvia ma tiež hneď napadlo, že ide o čističku vody. Nám ju tiež ponúkali, ale bolo to však dosť drahé. "Mama celiatičky" ak nie si dealerka čističiek vôd, tak prečo nenapíšeš o akú vodu ide? Táto stránka je predsa na to určená. Tu si vzájomne pomáhame a radíme. Dočkáme sa odpovede? Jana

  • napísal:
    používateľ:
    Systém
    pridané:
    17:57 1.8.2005

    Pani Silvia, máte pravdu ide o filtrovanú vodu. Filter je investícia do budúcnosti, nakoľko diagnóza "celiakia" je doživotná prípadne dedičná. Tieto filtre je možné kúpiť aj na splátky (aj ja som kúpila na splátky) ale s možnosťou okamžitého užívania. Po objednaní takéhoto filtra Vám firma filter namontuje do troch dní. Ide o filtračné zariadenie firmy AQUA TREND s.r.o. zo sídlom v Žiline, ktorý sú jediný na Slovensku. Bližšie informácie o filtroch nájdete na internetovej stránke www.aquatrend.sk. S pozdravom Zuzana Kurimská z Košíc.

  • napísal:
    používateľ:
    Systém
    pridané:
    18:04 1.8.2005

    Pani Jana, máte pravdu ide o filtrovanú vodu. Filter je investícia do budúcnosti, nakoľko diagnóza "celiakia" je doživotná prípadne dedičná. Tieto filtre je možné kúpiť aj na splátky (aj ja som kúpila na splátky) ale s možnosťou okamžitého užívania. Po objednaní takéhoto filtra Vám firma filter namontuje do troch dní. Ide o filtračné zariadenie firmy AQUA TREND s.r.o. zo sídlom v Žiline, ktorý sú jediný na Slovensku. Bližšie informácie o filtroch nájdete na internetovej stránke www.aquatrend.sk. S pozdravom Zuzana Kurimská z Košíc.

  • napísal:
    používateľ:
    Systém
    pridané:
    18:05 1.8.2005

    Nemáte pravdu ide, prevarená voda nestačí. Ide o filtrovanú vodu. Filter je investícia do budúcnosti, nakoľko diagnóza "celiakia" je doživotná prípadne dedičná. Tieto filtre je možné kúpiť aj na splátky (aj ja som kúpila na splátky) ale s možnosťou okamžitého užívania. Po objednaní takéhoto filtra Vám firma filter namontuje do troch dní. Ide o filtračné zariadenie firmy AQUA TREND s.r.o. zo sídlom v Žiline, ktorý sú jediný na Slovensku. Bližšie informácie o filtroch nájdete na internetovej stránke www.aquatrend.sk. S pozdravom Zuzana Kurimská z Košíc.

  • napísal:
    používateľ:
    Systém
    pridané:
    08:37 2.8.2005

    Milé mamičky detičiek celiatikov, ešte im prefiltrujte aj vzduch a dajte ich do ochrannej atmosféry.To už nebudú Vaše deti môcť nikde okrem domu piť ani vodu,lebo ich črevá na to nebudú zvyknuté?Nestačí,že sa odlišujú stravou,ešte aj vodou?Ani sa nečudujem,že veľa takýchto detí čo stretám sú malí hypochondri,čo sa stále sledujú.Viem ,že chcete svojim deťom to najlepšie a môj príspevok Vás asi rozčúli,ale zaoberali by ste sa filtrami vody,keby Vaše deti nemali celiakiu?Učte ich žiť čo najbezstarostnejšie.

  • napísal:
    používateľ:
    Systém
    pridané:
    10:19 2.8.2005

    Táto stránka by mala slúžiť na vzájomné obohacovanie sa o skúsenosti, alebo som to pochopila zle? Nemám pocit, že deti celiatikov sú hypochondrické, skôr mám pocit, že dospelí celiatici miesto vďačnosti za pomoc radšej konštruujú teórie o tom, či je pani "dealerka" čističiek vôd, alebo či chce inak zarobiť. Zamyslel sa niekdo z Vás nad tým, o čom píše? Jednoducho jej dcérke prestali problémy odkedy pije prefiltrovanú vodu. Tak kto chce, nech to skúsi a kto nechce, nech neobviňuje a nekonštruuje! Čo ste urobili napr. vy pre to, aby ste poradili druhým??? Ako je známe, v črevách celiatikov sa okrem iného môžu vyskytovať aj rozliční paraziti, kvasinky, napr. aj taká améba tam môže sídliť, ktorá sa nachádza v závadnej vode. Takže filtrovaná voda môže pomôcť odstrániť určité negatíva ich pôsobenia v čreve.

  • napísal:
    používateľ:
    Systém
    pridané:
    11:15 2.8.2005

    Jej "dcérka" má bezlepkovú diétu 24-rokov a stále ju bolelo brucho až do mája,keď objavili "čističku"?? Ako je to možné?? Moje dieťa prestalo mať problémy asi po 1 roku,keď sme vychytali všetky diétne chyby.Netvrdím,že deti celiakov sú hypochondrické,treba dobre čítať.Mnohé deti s celiakiou sú úzkostlivé ak ich rodičia stále utvrdzujú v tom,že sú choré.

  • napísal:
    používateľ:
    Systém
    pridané:
    15:29 2.8.2005

    Tesim sa, ze vasmu dietatu zmizli vsetky problemy po roku diety. Nie vzdy je to vsak tak jednoduche. Mam 31 rokov a celiakiu mam diagnostikovanu od novembra minuleho roka. Kratko na to, ako som zacala dodrziavat bezlepkovu dietu sa vsak objavili po konzumacii jedal cervene flaky na pokozke. Po absolvovani potrebnych testov mi zistili vysoku potravinovu alergiu. A TIETO PREJAVY som predtym nemala. Takze budte rada, ze vase dieta nema celiakiu kombinovanu s inymi zdravotnymi problemami. Niekedy mam totiz pocit, ze ludia veria len tomu, co zaziju sami na vlastnej kozi a vsetko ostatne su len vymysly. Vela zdaru v dodrziavani diety:) lubica

  • napísal:
    používateľ:
    Systém
    pridané:
    21:20 4.8.2005

    Dobry Lubica, prepacte viem ze trosku odbacam od temy ale zaujalo ma "Kratko na to, ako som zacala dodrziavat bezlepkovu dietu sa vsak objavili po konzumacii jedal cervene flaky na pokozke. Po absolvovani potrebnych testov mi zistili vysoku potravinovu alergiu. A TIETO PREJAVY som predtym nemala." Uz rok a pol som na bezlepkovej diete a dary sa mi celkom dobre, no v poslednej dobe mam po tele miesta, ktore ma vemi svrbia a vyhodia sa mi flaky a male pluzgieriky. Co to je ta potravinova alergia??? Mam strasnu doktorku a ona tvrdi ze tie pluzgieriky nic neznamenaju a ze sa nemam prejedat hlupostami a samo to zmizne. Vdaka za odpoved Tana.

  • napísal:
    používateľ:
    Systém
    pridané:
    07:52 5.8.2005

    Ja som mala to isté- celé brucho vyhádzané červenými pľuzgierikmi, ruky , nohy, skrátka celá som bola povyhadzovaná. Na alergológii som dostala "Nalcom" - je to liek na potravinovú alergiu. Zdá sa , že asi po roku mi pomohol. Ale zistila som , že musím sledovať aj zloženie kozmetiky , sprchových gélov, šampónov, krémov. Veľa z nich obsahuje pšenicu. Prípadne sóju - ja mám alergiu aj na sóju. Občas sa stane , že sa trošku vyhádžem , a je mi zle , ale oproti tomu , čo to bývalo je to veľmi dobré. GABIKA

  • napísal:
    používateľ:
    Systém
    pridané:
    07:57 5.8.2005

    Táňa skús si dať do vyhľadávania deramtitis herpetiformis Dhuring. Býva aj kožná forma neznášanlivosti lepku, ktorá sa prejavuje na koži pľuzgierikmi, ktoré veľmi svrbia. Je to ochorenie, ktoré sa nevyskytuje často. Neviem, či vieš o stránke www.coeliac.cz aj tam sa dozvieš o tejto kožnej forme. Či to náhodou nie je aj tvoj prípad. Magda.

Aby ste mohli diskutovať, musíte byť prihlásený.